30
grudnia
PFR – nowy termin na dostarczenie pełnomocnictwa
Post opublikowany przez: DORADCA
Przypominamy, że obowiązkiem beneficjenta programu rządowego „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” (Program) jest dostarczenie do dnia
31 grudnia 2020 r. dokumentów potwierdzających, że wszystkie osoby, które składały w imieniu beneficjenta wnioski o udzielenie subwencji finansowej (w tym podpisywały umowę subwencji finansowej), a także składały odwołania, były uprawnione lub umocowane do reprezentowania beneficjenta (nie dotyczy do jednak wniosków lub odwołań, w wyniku których nie zostało udzielone wsparcie finansowe).
Dokumenty te muszą być zgodne z umową subwencji oraz regulaminem ubiegania się o udział w Programie. Informacje o formie w jakiej należy dostarczać ww. dokumenty zostaną przedstawione za pośrednictwem banku, za pośrednictwem którego zawarli Państwo umowę subwencji nie później niż do dnia 30 listopada 2020 r.
W zależności m.in. od tego kto złożył w imieniu beneficjenta wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie konieczne będzie dostarczenie do banku, za pośrednictwem którego zawarta została umowa subwencji finansowej, jednego z niżej wskazanych pakietu dokumentów.
1.
W sytuacji, gdy umowa subwencji finansowej została zawarta/odwołania zostały złożone przez osobę upoważnioną do samodzielnego działania w imieniu beneficjenta (np. członka zarządu spółki kapitałowej uprawnionego do jednoosobowej reprezentacji albo osobę prowadzącą jednoosobową działalność działającą bezpośrednio we własnym imieniu), konieczne jest przedłożenie:
a) informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego, z którego wynika umocowanie osoby składającej wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie do jednoosobowego działania w imieniu beneficjenta;
albo
b) wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z którego wynika umocowanie osoby składającej wniosek o udzielenie subwencji finansowej/odwołanie do jednoosobowego działania w imieniu beneficjenta.
2.
W sytuacji, gdy umowa subwencji finansowej została zawarta/odwołania zostały złożone przez osobę, która nie była upoważniona do samodzielnego działania w imieniu beneficjenta (np. księgową posiadającą dostęp do bankowości elektronicznej, jednego z członków zarządu spółki kapitałowej uprawnionego do łącznej reprezentacji, jednego ze wspólników spółki cywilnej), konieczne jest przedłożenie:
a) pełnomocnictwa udzielonego każdej osobie, która składała oświadczenia w bankowości internetowej na etapie zawierania umowy subwencji finansowej (w tym w zakresie składania odwołań) przez osobę/osoby umocowane do działania w imieniu beneficjenta (pełnomocnictwo powinno zostać udzielone przed dniem złożenia wniosku o udzielenie subwencji finansowej/odwołania) wraz z informacją odpowiadającą odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego albo wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z których będzie wynikało umocowanie osób podpisujących pełnomocnictwo;
albo
b) oświadczenia retrospektywnego, na podstawie którego beneficjent potwierdza zawarcie umowy subwencji finansowej (w tym złożenie odwołań) podpisanego przez osobę/osoby umocowane do działania w imieniu beneficjenta wraz z informacją odpowiadającą odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego albo wydruku z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z których będzie wynikało umocowanie osób podpisujących oświadczenie retrospektywne.
Dodatkowe uwagi
1. Co do zasady, dokumenty, o których mowa powyżej mogą zostać złożone w formie papierowej lub elektronicznej z zastrzeżeniem pkt 2 poniżej.
2. W zakresie pełnomocnictwa oraz oświadczenia wymagane są formy szczególne, tj.: (i) w stosunku do formy pisemnej – forma z podpisami notarialnie poświadczonymi oraz (ii) w stosunku do formy elektronicznej – forma z kwalifikowanymi podpisami elektronicznymi. Szczegóły w tym zakresie powinny zostać ustalone bezpośrednio z Państwa bankiem.
3. W przypadku spółek cywilnych pełnomocnictwo oraz oświadczenie powinny zostać podpisane przez wszystkich wspólników spółki cywilnej.
4. Wzór pełnomocnictwa oraz oświadczenia został przez PFR zamieszczony na stronie internetowej.
Niniejszy taxletter został sporządzony z najwyższą starannością i profesjonalizmem. Jednak ze względu na swój charakter podane informacje nie stanowią wyczerpującego opracowania na powyższy temat i nie mogą być traktowane na równi z poradą specjalisty. Po szczegółowe informacje zapraszamy na spotkanie z naszym Zespołem.
-Copyright Zespół Doradców Podatkowych 2020-