6
grudnia
Prezenty dla pracowników a podatki
Post opublikowany przez: DORADCA
Przed Świętami warto zapoznać się z kwestiami podatkowymi nieodpłatnego przekazania pracownikom upominków świątecznych.
Generalnie, jeżeli prezenty są elementem wynagrodzenia za pracę, przedsiębiorca rozliczy je w kosztach podatkowych, lecz wtedy musi je obciążyć podatkiem dochodowym od osób fizycznych i składkami ZUS (co do zasady, bo są określone zwolnienia).
Jeśli zaś upominki są darowizną, to nie ma przychodu u pracownika, ale nie będzie także kosztu u pracodawcy. Darowizny takie rozliczane są na podstawie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Są one zwolnione z daniny do określonych kwot otrzymanych w sumie w ciągu 5 lat.
Ponieważ z tytułu nabycia prezentów podatnikowi nie przysługuje prawo do odliczenia VAT, ich przekazanie na rzecz pracowników nie podlega opodatkowaniu tym podatkiem.
Więcej o rozliczeniach świątecznych można się dowiedzieć kontaktując się z naszymi doradcami.